Powered By Blogger

Tuesday, March 29, 2011

10 Tips untuk membantu anda mengelakkan penipuan palsu perisian antivirus

masalah hari ini tentang penipuan yang berkembang sangat cepat dan bahawa anda benar-benar harus menyedari: bagaimana palsu anti-virus dan anti-spyware software sedang digunakan oleh scammer dan pencuri identiti di banyak cara licik.

Penipu, pencuri identiti dan hacker telah berkembang lebih canggih. Hari ini, beberapa cyber-penjahat yang menjual - atau memberikan - software yang seharusnya memerangi virus, spyware dan malware.

Bahkan, "perisian nakal" mereka sering tidak bekerja, atau benar-benar menjangkiti komputer anda dengan program berbahaya yang seharusnya untuk melindungi!

Dalam masalah ini, kami memberitahu anda bagaimana membezakan antara tidak kepada - atau bahkan berbahaya - keselamatan perisian dan real deal. Dan kami akan menjelaskan mengapa anda perlu berhati-hati tentang menutup atau memadam alert tersebut, bahkan ketika anda tahu mereka palsu.

Lindungi Diri Anda dari Palsu Antivirus Perisian

Belum lama ini, seorang rakan sedang melakukan kajian Internet ketika - pop! - Segitiga kuning muncul di skrin nya, amaran bahawa komputer telah dijangkiti oleh spyware berbahaya. waspada itu tampak nyata. Dia pikir itu "dikeluarkan" oleh pembuat software nya keselamatan.

Namun, dia skeptis. Menggunakan mouse, ia menutup waspada dengan menekan butang "x" di sudut atas tetingkap benar-tangan.

Itu yang pertama - kesalahan - dan terakhir!

iklan Pop-up mulai tumbuh di mana-mana, paparan nya membeku, dan tidak ada program nya yang dicapai - bahkan setelah reboot. Pada dasarnya, komputernya telah dimatikan, dan dia menghabiskan berjam-jam di telefon dengan sokongan teknikal untuk memperbaiki masalah.


Selamat datang di dunia palsu anti-virus, anti-spyware program.

Walaupun apa yang terjadi pada teman kami, itu tidak umum untuk menghadapi hacker yang hanya ingin membahayakan komputer anda dengan program anti-virus palsu.

Dalam kebanyakan kes, anda akan menghadapi scammer yang ingin menakut-nakutkan anda dalam membeli "nakal" perisian keselamatan dengan membuat anda berfikir komputer anda dijangkiti. ("Rogue"bermaksud perisian yang tidak diketahui asalnya atau dipertanyakan, atau nilai diragukan.)

Bahkan, palsu "Virus alert" sering meniru yang ditunjukkan oleh produk jenama-nama.

Sebagai contoh: "Komputer Anda Telah Terinfeksi!" Itulah yang beberapa pop-up dan amaran palsu akan mengatakan, berharap kau akan men-download perisian palsu anti-virus. Jangan tertipu!

Sementara itu, pencuri ID akan menggunakan perisian palsu untuk mengumpul maklumat peribadi dan kewangan - untuk penipuan mereka sendiri MY kecurian atau untuk dijual kepada orang lain.


Palsu Virus Scam Taktik  

virus alert palsu biasanya dihasilkan oleh Trojan - program yang mengambil kawalan dari komputer anda - selepas anda membuka lampiran e-mel, klik pada iklan pop-up atau kunjungi laman web tertentu. (Situs Dewasa kegemaran khusus.)

Baca lebih lanjut mengenai Trojan pada halaman kami pada Virus komputer.

Jika anda menjalankan program yang menyediakan informasi gambar-sharing - termasuk beberapa instant messenger (IM) aplikasi - komputer anda mungkin secara remote dicapai oleh scammer, hacker dan pencuri identiti.

Kadang-kadang, Trojan mencipta "false positif" pembacaan, membuat anda berfikir virus dan spyware telah menjangkiti komputer anda, walaupun tidak ada. Dalam kes lain, perisian sebenarnya scam diimplan kod berbahaya ke komputer anda, terutamanya jika anda meminta "virus scan percuma."

Dengan kata lain, beberapa penjaja perisian anti-virus palsu sebenarnya desain virus, spyware dan malware bahawa perisian mereka seharusnya untuk mengesan!
 


Yang Harus Diperhatikan Rogue Spyware

  • program anti-virus/spyware Rogue sering menimbulkan lebih "alert" dari peranti lunak yang dibuat oleh syarikat terkemuka.


  •      Anda mungkin dibombardir dengan pop-up, bahkan ketika anda sedang tidak online.


  •      Tekanan tinggi jualan salinan akan berusaha meyakinkan anda untuk membeli SEKARANG!


  •      Jika anda sudah dijangkiti, komputer anda secara drastik mungkin akan melambatkan.


  •      Tanda-tanda lain jangkitan termasuk: ikon desktop baru, wallpaper baru, atau laman default anda diarahkan ke laman web lain.

(Pengguna Mac: jika anda menjalankan Windows menggunakan Boot Camp, Parallels atau VMWare, tips ini berlaku untuk anda Namun, pada saat menulis ini, Mac OSX tidak mempunyai masalah ini ..)



Palsu Tips Pencegahan Anti Virus


1. Menggunakan Firefox sebagai pelayar anda daripada Internet Explorer.
2. Jauhkan komputer anda dikemaskini dengan virus-anti terkini dan perisian anti-spyware, dan pastikan anda menggunakan firewall yang bagus.
3. Jangan membuka lampiran e-mel kecuali anda POSITIF tentang sumber.
4. JANGAN klik pada pop-up yang mengiklankan anti-virus atau perisian anti-spyware, khususnya program yang menjanjikan untuk menyediakan semua ciri-ciri yang dikenali manusia. (Juga ingat: palsu sering meniru tanda-tanda terkenal seperti Grisoft AVG, Norton dan McAfee.)
5. Jika amaran virus muncul di skrin anda, jangan disentuh. Jangan menggunakan tetikus anda untuk menghilangkan atau scan virus, dan JANGAN menggunakan tetikus anda untuk menutup tetingkap. Sebaliknya, tekan control + alt + delete untuk melihat senarai program yang sedang berjalan. Padam "nakal" dari senarai program yang sedang berjalan, dan panggilan telefon pembuat komputer anda atau perkhidmatan sokongan online teknologi untuk belajar jika anda boleh dengan selamat menggunakan komputer anda.
6. Jangan download freeware atau shareware kecuali anda tahu itu dari sumber yang memiliki reputasi. Kami menggunakan Download.com dan VersionTracker.
Sayangnya, program freeware dan shareware sering datang dibundel dengan spyware, adware atau palsu anti-virus program.
7. Elakkan dipertanyakan website. Beberapa laman web secara automatik boleh men-download perisian berbahaya ke komputer anda.
8. Menyusun semula tatacara keselamatan anda saat ini ke tahap yang lebih tinggi.
9. Walaupun perisian palsu erat mungkin menyerupai hal yang nyata, itu jarang yang sama persis. Carilah perbezaan yang mencurigakan.
10. Semak senarai nakal / virus palsu-anti dan produk anti-spyware.
http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm
Jika komputer anda dijangkiti oleh perisian nakal, berhenti bekerja dan kenalan hotline sokongan teknologi pengeluar komputer anda. Jangan tetap menggunakan komputer. Ini lebih banyak boleh merosakkan enjin anda dan memberikan pencuri identiti dengan maklumat lebih lanjut mengenai anda.
Global palsu anti-virus, anti-spyware software scam cepat tumbuh, khususnya kerana lebih banyak orang menjadi sadar akan bahaya dari spyware, adware dan malware. Dengan mengikuti tips di atas, bagaimanapun, lebih baik anda akan melindungi diri dari menjadi korban berikutnya dari penipu, pencuri identiti dan hacker.
Itu saja untuk hari ini - kami berharap anda menikmati minggu anda!



p/s: Saya hanya menggunakan Google Translate sebagai penterjemah... Untuk salinan asal, sila ke laman web ini.

No comments:

Post a Comment